Archive for Oktober, 2009

ADEGAN TAK SERONOK DILIHAT

toto 2

Ape hal dengan brother kita ni…. ingat nak pi masjid ..

terdir atas pelamin

Kesian abang ….. dah berapa hari tak tidur agaknya …..

main anjing

melayu bela anjing 1

Kalu boleh mainlah dengan binatang lain…. kucing ke… ayam ke …. kambing ke…

lucah

Nak pergi kenduri tak kan pakai macam ni ….

INDIA

Tak de tempat lain ke nak tidur …..

toto

Jangan jadikan dia ni sebagai contoh …..

diperkosa berama-ramai

Bukan kata nak tolong… tengok saje … kawan diperkosa beramai-ramai …

كاجه

Kalau dah ceret beret tak payah masuk bandar laaa….

gajahxlucah 1

Dasar binatang tak tahu malu ……

toilet-bergerak

Kalau gajah tak ape lah … tapi kalau orang …macam mane ye ….

a3

Sebaik-baik susu ialah susu ibu …

justkhai_polis-kata-2

Kalau berani repotlah kat polis …..

11

Jentera pertanian termoden abad ini

bas sekolah di pakistan  1

Dahlah bas tiada econ … driver pulak lambat ….

1

Berat sama dipikul …. tapi takkan sampai heli pun nak pikul balik rumah

zz

oi seksi habisssss …

kemiskinan 1

Makan apa saja untuk nak hidup

zzz1

Senyuman colgate …

Comments (7) »

DURIAN BERBUAH LEBAT

durian 1

durian

durian 2

Comments (5) »

FOTO NGERI DAN MENGERIKAN

berpantang maut sebelum ajal

Sungguhpun kepala terburai tapi berntang maut sebelum ajal …

kENA LIBAS SAMURAI

Dilibas dengan pedang samurai ketika pergaduhan

justkhai_mangsa_jamban_pecah

Akibat penyalahgunaan tandas duduk. Luka parah terkena serpihan kaca mangkuk tandas

gambar kejam

Pembunuhan di selatan Thailand

gambar kejam 1

Pembunuhan di selatan Thailand

gambar kejam 3

gambar kejam 5

Pembunuhan kejam kanak-kanak di Indon

aa

Tentera Thai yang terbunuh di Selatan Thai

bolagolf

KEJADIAN DI MALAYSIA NI PUN BOLEH DIKIRA NGERI LA JUGA.. KHUSUSNYA BAGI KAUM PEREMPUAN

Comments (1) »

RAKYAT DIDAHULUKAN PENCAPAIAN DIUTAMAKAN

Apa dah jadi dengan slogan :

” Rakyat Didahulukan Pencapaian diutamakan

Harga Persona kat Saudi = SR 36,100
Harga Gen2 kat Saudi = SR 33,600
Harga Waja kat Saudi = SR 37,950

1 Saudi Riyal = RM 0.91

Maknanya harga Persona kat Saudi = RM 32,786 aje

Maknanya harga Proton Gen2 kat Saudi = RM 30,612 aje

Maknanya harga Waja kat Saudi = RM 34,576

A

Comments (2) »

ANCAMAN & PROVOKASI INDON KEPADA MALAYSIA

Ribuan Relawan Ganyang Malaysia Diberangkatkan Mulai 9 Oktober

Laporan wartawan kompas..com Rosdianah Dewi

JAKARTA, kompas..com – Benteng Demokrasi Rakyat (Bendera) akan memberangkatkan 1.500 relawan ke Malaysia. Langkah ini dilakukan guna mempertahankan kedaulatan dan martabat bangsa. Dan juga untuk melindungi setiap warga negara Indonesia yang berada di Malaysia.

Koordinator Bendera, Mustar Bona Ventura, mengutip Sekretaris Nasional Central Bureau (NCB)-Indonesia, Brigjen Pol Halba Rubis Nugroho, mengatakan setiap hari, satu WNI meninggal di Malaysia. “Dan dalam tiga tahun terakhir, 1.421 WNI tewas di Malaysia karena penyiksaan dan pembunuhan. Hal itu tidak bisa didiamkan. Bendera pasti akan turun tangan dengan atau tanpa ijin” ujar Mustar di Jakarta, Kamis (8/10)

Menurut Mustar, pihak Bendera tidak gentar walau Dewan Keamanan Nasional Malaysia telah menyiagakan keamanan di setiap perbatasan untuk menghadapi kedatangan relawan Bendera.

Bendera tetap akan memberangkatkan para relawan sesuai jadwal awal. Pemberangkatan relawan berjumlah 1.500 ini akan dilakukan secara bertahap melalui jalur masuk yang tidak pernah akan diduga oleh Malaysia. “Bisa melalui jalur udara, darat dan laut. Tapi tidak bisa kita jelaskan secara rinci,” ujar Mustar.

Pemberangkatan pertama dilakukan pada tanggal 9 Oktober. Pada waktu itu, Bendera akan memberangkatkan 200 relawan, dan diperkirakan sampai ke Malaysia pada tanggal 14 Oktober 2009.

Pemberangkatan berikutnya, 125 relawan pada tanggal 11 Oktober, 125 relawan lainnya pada tanggal 15 Oktober, 600 relawan pada tanggal 17 dan 19 Oktober, 400 relawan pada tanggal 22 Oktober. Dan pemberangkatan terakhir pada tanggal 25 Oktober, yaitu 50 tim medis.

Mustar mengaku aksi ini didukung 8.000 Tenaga Kerja Indonesia (TKI) yang berada di Malaysia. “Tercatat 8.000 TKI yang siap bergabung dan mendukung gerilya yang dilakukan oleh relawan Bendera” katanya.

CUBA ANDA LIHA PROVOKASI PUAK INDIN NIH…..

AAAA

amaran indon

amaran indon 1

amaran indon 2

amaran indon 4

amaran indon 5

amaran indon 6

amaran indon 8

amaran indon 9

Comments (6) »

KALAU DAH KAYA ….

LONDON – Pemerintah Brunei, Sultan Hassanal Bolkiah sanggup membelanjakan £15,000 (RM86,497) bagi membawa seorang tukang gunting rambut dari sini ke Brunei, lapor akhbar Sunday Times kelmarin.

Baginda menyewa suite peribadi sebuah pesawat bagi membolehkan tukang gunting kegemarannya, Ken Modestou tidak bercampur dengan penumpang lain kerana bimbang dia dijangkiti virus selesema babi.
Sultan Brunei merupakan antara manusia yang terkaya di dunia dengan kekayaan bernilai £12 bilion (RM69.15 bilion) menggunakan khidmat Modestou sejak 16 tahun lalu.

Dia bekerja di sebuah kedai gunting di Hotel Dorchester di Mayfair, tengah London.
Pada setiap tiga atau empat minggu, dia diterbangkan ke Brunei dan diberikan penginapan selama beberapa malam selain upah ribuan dolar sebelum balik ke London.

George Kadi yang bertugas dengan Modestou memberitahu: “Dia kerap ke sana. Sultan menerbangkan dia dengan kelas pertama pada kos £9,000 (RM51,873).

image001

“Semuanya ditanggung iaitu hotel dan makanan mewah, asalkan dia mahu pergi ke Brunei.”
Caj biasa yang dikenakan untuk menipiskan rambut di kedai Modestou ialah £30 (RM172.87).
Kadi berkata, Sultan Brunei yang berusia 63 tahun itu membayar Modestou melalui sekeping sampul surat yang agak tebal tetapi penuh dengan wang tunai. – Agensi

Comments (1) »

Al-Waleed bin Talal

Ketika melayari internet bersama dengan sahabat dan guru saya Al Syeikh Abdul Muhaimen dari Mesir yang bertugas sebagai pengajar di MTAQ bersama saya, saya telah terjumpa satu laman web yang mengisahkan seorang Islam yang terkaya di dunia.

Beliau ialah Al-Waleed bin Tolal sebagaimana yang diceritakan di web beralamat berikut : الوليد بن طلال بن عبد العزيز آل سعود – ويكيبيديا، الموسوعة الحرة .

Antara petikan biodatanya ialah :

الأمير الوليد بن طلال بن عبد العزيز آل سعود ولد في الرياض في 7 مارس 1955 وهو الإبن الثاني للأمير طلال بن عبد العزيز، رجل أعمال سعودي يعد من أكبر المستثمرين في العالم. صنفته مجلة فوربس الأمريكية عام 2009 في الترتيب 13 من أغنى أغنياء العالم صنفته بثروة قدرتها ب 20.3 مليار دولار

جدّه من والده هو الملك عبد العزيز آل سعود مؤسس المملكة العربية السعودية، وجده من أمه هو رياض الصلح رئيس أول حكومة استقلالية في لبنان. والده صاحب السمو الملكي الأمير طلال بن عبد العزيز آل سعود نجل الملك عبد العزيز آل سعود مؤسس وموحد المملكة العربية السعودية ووالدته الأميرة منى رياض الصلح ابنة الرئيس اللبناني الأسبق رياض الصلح أول رئيس وزراء لدولة لبنان الحديثة وقائد الاستقلال اللبناني من الاستعمار الفرنسي.و بذلك اجتمعت فيه مؤثرات اجتماعية و ثقافية متباينة. و إذا أضفنا إقامته الطويلة في الغرب أمكن أن نفهم طبيعة شخصيته المتناقضة و الغريبة.

Al-Waleed_bin_TalalAl-Waleed bin Talal

Beliau adalah keturun Diraja Arab Saudi yang sekarang berumur 54 tahun yang merupakan orang ke 8 terkaya di dunia bagi tahun 2009. Beliau memiliki pesawat peribadi sendiri yang serba mewah. lihatlah fotonya :

Beliau hanya mempunyai 2 orang seorang lelaki dan seorang perempuan. Beliau telah menghadiahkan sebuah istana mewah kepada anak perempuannya yang bernam Rim bt Abdul Walid . Lihatlah foto di bawah :

rim

rim 1

rim 2

rim 3

rim 4

rim 5

rim 6

rim 8

rim 7

rim 11

rim 12

Comments (3) »