RUMAH PEMIMPIN KITA

rumah azizan mb kedah

Rumah Dato Seri Azizan MB Kedah

20070627-Nik_Aziz_House2

Rumah MB Kelantan TG Dato’ Nik Aziz

rumah khir toyo

Rumah Bekas MB Selangor Khir Toyo

sumber : Malaysiasensasi.blogspot

2 Respons so far »

  1. 1

    Bebas Melata said,

    Sapa yang tak inginkan rumah macam khir toyo, TG Nik Aziz pun kalau dia dapat duit banyak tentu dia mampu buat rumah besar dari khir toyo, bukan takat tu saja rumah dia tu pula boleh isi 100,000 jemaah untuk dengar ceramahnya, macam dia dok buat di stadium tu lah. Macam tu juga Ustaz Azizan, kalau tanah dia kat setengah negeri Kedah tentu dia buat lebih besar lagi, Tak mustahil sebab dia akan kata hidup hanya sekali kalau dah mampu, tentu dia ambil peluang tu kan…..kan……kan…kuasa duit banyak….semua orang juga inginkannya. ….penulis ni pun sama juga kalau tulisan dia macam irfan khairy, setiap minit masuk duit..dah tentu dia buat bukan rumah tapi istana kalah Tun Mahathir, Najib…..maupun anwar yang penulis ini juga saaaaaaayang…kan….kan…kan

  2. 2

    Salam.

    Eloklah bersederhana, dlm apa2 hal sekalipun. Mcm gula, kalu kita ambil berlebihan, memudharatkan. Barangkali, kalau kita hidup terlalu mewah, mungkin juga “memudharatkan” dari segi ujiannya, kecuali bagi mereka yang benar2 bersyukur kpd Allah.

    Soal berwewahan ini bukan saja di negara kita. Kita tengok orang2 kaya di Arab (Saudi dll) mcm mana. Kerabat2 mcm mana.. ujian Allah kpd org2 kaya. Bukan maksud saya semua mereka tidak baik. Yg bagus pun ramai, menderma dll.

    Apabila ekonomi dunia merosot baru2 ini, rakyat di negara2 Arab yg sudah sekian lama tertekan kerana kurang kebebasan politik dan keadaan ekonomi, penderitaan mereka kian bertambah. Dan saya rasa kebangkitan mereka tercetus setelah seorang dari rakyat Tunisia membakar diri sendiri bagi memprotes. Dari situ, seluruh rakyat Arab turut bangkit menentang ketidakadilan dlm agihan ekonomi. Akhirnya,
    Presiden Ben Ali, Hosni Mubarak dan Gaddaffi tumbang. Bashir Al Assad dan Ali Saleh mungkin seterusnya!

    UMNO barangkali terlalu lama leka dan tenggelam dlm kemewahan. PRU-12 2008 dulu, mula nampak rakyat protes melalui peti undi.

    Semoga PAS tidak terikut dgn gaya UMNO. Wallahu a’llam.


Comment RSS

Tinggalkan Jawapan

Masukkan butiran anda dibawah atau klik ikon untuk log masuk akaun:

WordPress.com Logo

Anda sedang menulis komen melalui akaun WordPress.com anda. Log Out / Tukar )

Twitter picture

Anda sedang menulis komen melalui akaun Twitter anda. Log Out / Tukar )

Facebook photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Facebook anda. Log Out / Tukar )

Google+ photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Google+ anda. Log Out / Tukar )

Connecting to %s

%d bloggers like this: