KOLEKSI LAWAK JENAKA

Lawak 1

Sorang laki baru beli sekor kucing kt kedai haiwan. Sorang budak kt situ ternampak aki tu membelai kucingnya.
Budak: Chehss, monyet buruk camtu pun ko sayang??!
Laki: Budak, gila ke buta?… Ni kucing lah, bukan monyet, bodoh!.
Budak: Abang ni gila ke?! Saya cakap ngan kucing abang, bukan ngan abang!

Lawak 2
Satu kemalangan melibatkan seorg usahawan dlm BMWnya.

Usahawan: warrgghhh.. tgk apa dah jadi dgn BMW aku… habis kopak pintu kereta ni..warghh… .

Unit bantuan: encik. encik sedar x, tangan kanan encik dah tak ada? apasal risaukan sgt pintu kereta tu. materialistik sgt la encik ni

Usahawan: sambil memandang bhgn kanan badannya) warghh… … jam Rolex aku!!!

Lawak 3

MENJERIT BERSAMA
Lima orang budak sedang bermain ditepi sungai.. tiba-tiba salah seorang dari mereka terjatuh kedalam sungai sedangkan mereka semua tidak pandai berenang.. Lalu salah seorang dari budak-budak itu menjerit..”Tolong,Tolong”
Disebabkan jeritan itu sangat perlahan dan tidak didengari oleh orang
lain..

Lalu salah seorang budak lain berkata..”Mungkin lebih baik kalau kita semua menjerit Bersama”
“Ya.. Idea yang sangat bagus” jawab rakannya yang lain..

dan mereka semua mula menjerit “Bersama ! Bersama!”

Lawak 4

KULIAH
Seorang professor sedang memberikan kuliah pada 300 orang muridnya di
sebuah
universiti.
Kata professor “Kalau anda tidak berminat dengan kuliah yang saya berikan, anda boleh keluar pada bila-bila masa”.
Semasa kuliah berjalan selama 30 minit sedikit demi sedikit penuntut di kuliah tersebut keluar sehingga hanya tinggal seorang saja yang tinggal.

Setelah professor menghabiskan kuliahnya professor berkata, “Terima kasih kerana sudi mendengar kuliah saya.”
“Tidak mengapa tuan, sayakan driver tuan” balas orang itu.

Lawak 5
PANCING
“Suatu petang.. ketika hari selepas hujan.. seorang atok duduk ditepi paya
dengan memegang pancing sambil merokok..
Orang-orang yang melihatnya kehairanan.. ada yang kasihan dan ada juga yang
ketawa.. Tiba-tiba badul menghampirinya dan bertanya…
Badul : “Pakcik ni memancing untuk apa?”
Atok : “Untuk makan”
Badul : “Oh.. kalau macam tu.. ayuh ikut saya makan.. saya belanja..”
Mulanya atok itu malu2 kemudian setelah di paksa akhirnya dia ikut aje…
Sambil makan si Badul bertanya..
Badul : “Pakcik mancing di paya tu ada ikan ke?”
Atok : “Oh ada”
Badul : “Biar betul pakcik nie.. dah berapa ekor dapat?”
Atok : “Kamu yang kelima””

Lawak 6

LARI JAUH
“Ibu : “Fendi.. kenapa wajahmu pucat dan nafasmu termengah-mengah?”
Fendi : “Saya berlari jauh untuk menghentikan sebuah perkelahian.”
Ibu : “Wah, bagus sekali perbuatanmu. Siapa yang berkelahi?”
Fendi : “Fuad dan saya”
Ibu : “Cheh.. dasar penakut”

1 Response so far »

  1. 1

    bern said,

    haahh lawak giler… besh2


Comment RSS · TrackBack URI

Tinggalkan Jawapan

Masukkan butiran anda dibawah atau klik ikon untuk log masuk akaun:

WordPress.com Logo

Anda sedang menulis komen melalui akaun WordPress.com anda. Log Out / Tukar )

Twitter picture

Anda sedang menulis komen melalui akaun Twitter anda. Log Out / Tukar )

Facebook photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Facebook anda. Log Out / Tukar )

Google+ photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Google+ anda. Log Out / Tukar )

Connecting to %s

%d bloggers like this: